joi, 25 iunie 2009

Noaptea de sânziene


Iată că mi-am înfrânat pofta de a cutreiera pădurile din braşov şi de a-mi pierde maşina ca să recreez scene eliadiene. şi, după o seară liniştită în familia extinsă, m-am culcat uitând total să arunc nu ştiu ce buchet de flori pe casă.

Am visat că eram pe o stradă cu mulţi oameni. Nu erau speriaţi sau răzvrătiţi, ci împăcaţi şi trişti. Începuseră să dea foc la case, maşini, tot ce era material. Într-un fel mă bucuram că în loc de asfalt făcuseră să curgă un râu; nu era prea adânc. Voiam să plec de acolo, nu ştiam de ce sau unde mă duc. Un domn cu mustaţă a scos un pistol şi a început să împuşte oameni. Aceştia nu fugeau, ci primeau gloanţele ca şi cum li s-ar fi cuvenit sau ca şi cum erau destinul lor în faţa căruia se plecau. Maşina mea era cam în flăcări aşa că m-am întins pe jos şi am închis ochii. Lângă mine, un domn cu plete şi barbă construia un canoe din carton, ca şi cutiile de la ikea. Când a fost gata şi se pregătea să plece, am sărit şi eu în barcă, să nu mă mai poată refuza. S-a uitat urât prima dată, ştiam că nu mă vrea în barca lui pentru că îl încetinesc. Dar am făcut o echipă grozavă vâslind pe fostul bulevard şi domnul s-a întristat când a trebuit să mă lase la o răscruce. Ce căutam acolo, nu ştiu. Probabil că mă duceam, ca orice om, ACASĂ. El a rămas singur în barcă, m-a urmărit cu privirea sperând că poate mă voi întoarce şi a plecat mai departe. Era Gauguin (asta am ştiut pur şi simplu, ştii cum se întâmplă în vise). Poate şi el mergea acasă. La MAISON DU PLAISIR. Asta a fost oare înainte sau după "De unde venim? Ce suntem? Încotro ne îndreptăm?"?

"Tu crezi că, în zilele noastre, o maşină poate dispărea fără s-o fi furat cineva, se poate topi în nevăzut, fără să lase nici un fel de urmă?" Eu cred că da. Şi de dimineaţă mi-a amintit asta bolboroseala roboţelului meu lăsat singur la cluj; la 8 şi ceva de data asta.

3 comentarii:

  1. e semn clar ca trebuie sa te pensionezi.

    RăspundețiȘtergere
  2. da...am o lista mare de filme si carti pentru etapa aia!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mai sa fie ce vis....tin mine in pauza de masa cum imi povesteai si alte vise. iti spuneam sa le scrii undeva sa nu se piarda:)

    RăspundețiȘtergere